1. fejezet

Futottam. Úgy suhantam a buja zöld aljnövényzetben kerülgetve a száz éves fák mohos törzseit, mintha repülnék. Észveszejtő sebességgel haladtam, és mégis: egyszer sem ütköztem bele semmibe. Az erdő táncolt körülöttem. Mindent a legapróbb részletekig érzékeltem: a színek pompás árnyalatait, a hangokat a legapróbb neszekig, és az illatokat. Tudtam, hogy mi az, amit a párás zöldben kerestem, s hamarosan éles érzékeimmel megtaláltam.

Egyszerű volt, de a maga nemében páratlan. A durva erdő talaja bársonyosnak és simogatónak tetszett talpam alatt, miközben kerestem az illat forrását.
Az apró teremtmények lélegzése - melyeket normális körülmények között nem érzékeltem volna - felgyorsult, ahogy elsuhantam mellettük. Az apró madarak elnémultak, szívverésük felgyorsult. Olyan voltam, mint egy prédáját üldöző vadállat. A rohanás ellenére légzésem egyeneltes volt, s testem minden egyes porcikája úgy viselkedett, mintha egy könnyed sétát tennék a sűrű zöld útvesztőben.
Észrevett. Izmait megfeszítve próbált előlem menekülni, hallottam szívének ritmusát, amely most vad táncba kezdett. Erős szívének dobbanása, vérének meleg jellegzetes szaga minden mást háttérbe szorított. Csak az illat vezényelt, a tüzes szomjúság vad késztetése hajtott, hogy valami forró és nedves érje kiszáradt torkomat. Már csak pár méter választott el az antiloptól. Láttam a szemében a félelmet, ahogy agancsos fejével hátrafordult. Ezt az apró lassulást kihasználva oldalról rávetettem magam, és a földre döntöttem hozzám képest hatalmas testét. Álkapcsom könnyedén zárult össze nyakának azon a pontján, ahol a vadul száguldó áramlat összpontosult. Pengeéles fogaim könnyedén vágtak utat maguknak a szőrmén és izmokon keresztül. Számban éreztem az állat jellegzetes ízű vérét, mely visszataszító volt ugyan, de segített csillapítani torkom égését. Végeztem, s a nagydarab hím élettelenül feküdt előttem.
Beleszimatoltam a levegőbe, s a friss déli fuvallat a megszokot moha, gomba és rohadó avar szagán kívül esőillatot hozott magával. Mindenképp haza akartam érni a vihar előtt. Elsétáltam a tőlem nem messze csörgedező patakig, lemostam kezemről a vért, s megmostam az arcom is. Most a bizonyítékok eltüntetésén volt a sor: a halott állatot egy könnyed mozdulattam felkaptam, s a patak part melletti eldugott helyre rejettem. Eléggé érezhető helyen a vízhez inni jövő ragadozók és a dögevők számára, s de mégis rejtve a kiváncsiskodók elől.
Ezután mégegyszer elsétáltam a vízig, hogy megszabaduljak az antilop szagától. Ahogy lehajoltam, egy ismeretlen ismerős nézett vissza rám a víztükörről. Én voltam, de valahogy mégsem én. Tudtam hogy én állok ott, de a vízfelszínen táncoló képmás-lánynak sápadt gyönyörű bőre volt, asszimetrikus, de mégis szabályosan telt ajkai, és ami a legfurcsább: aranybarna szemei. Szív alaku arcát körülölelte barna hajzuhataga, s ha nem tudtam volna, hogy az előbb mit tett(em), azt hihettem volna, hogy egy makulátlan manökken tekint vissza rám a vízből.
- Amy - jött az ismerős megszólítás, egy ismerős hangtól, valahonnan a tudatom peremvidékéről.
- Amy! - A hang egyre hangosabb és türelmetlenebb lett, s a bágyadt zöldet felváltotta valami meleg narancs szín, s lassan eltűnt az erdő, a patak, az arany szempár. A szobámban voltam, az ágyamban.
- Amy! Amelie! Nem szólok még egyszer! Ébren vagy? - kiáltotta a feszült hang még egyszer.
Na.. nyugi, nagy levegőt, ne remegjen a hangod - mondtam magamnak és válaszoltam
- Igen Nagyi! Bocs, csak a fürdőben voltam... - meglepődtem, mert elég hihetőnek tünt amit mondtam. Soha nem tudtam hazudni, s ha próbálkoztam is volna vele, mindig lebuktam.
- Oké, rendben... - jött a válasz egy megkönnyebbült sóhaj kiséretében - csak nem szeretném, hogy elkéss, és rád kelljen várni.
Hm.. elkésni... miért, hova is me.. - már szólásra nyitottam a számat, hogy hangosan is feltegyem kérdésemet, amikor leesett! Azonnal az éjjeliszekrényemen lévő órárra pillantottam: 8:47...  Van még 13 percem.. ez nagyszerű.
Azonnal kipattantam az ágyból, megkerestem a neszeszeremet, s a tőlem telhető leghalkabban berohantam a fürdőbe. Gyorsan lezuhanyoztam, megmostam a hajam, s fogmosás után próbáltam minél előbb összepakolni minden olyan tisztálkodós és fürdőszobai kelléket, ami az elkövetkező másfél-két hónapban kellhet. Álldottam az eszem, hogy a ruhákat és a többi "ne-hagyd-itthon" cuccot összeraktam tegnap este, így csak azok voltak hátra amik még a mai reggelen is kellhettek. A szobámba érve csak az utazóm tetejére dobtam a kistáskát, magamra húztam a kedvenc zöld toppom, és a sötétkék farmer shortom, s kontyba csavartam vizes hajam. 9:07. Odakintről dudaszó hallatszott, s tudtam, hogy Jill-ék jöttek meg. Levágtattam a lépcsőn, s mielőtt a csengő megszólalt széles mosollyal tártam még szélesebbre az ajtót.
- Jó reggelt, gyertek be! - köszöntöttem az ajtóban álló barátnőmet és a barátját Lucas-t.
- Hah.. méghogy jó... - horkantotta Jilly színpadiasan, s egy puszit nyomott az arcomra, és betáncolt a jobboldai nyitott ajtón keresztül az éttkezőbe. Kérdőn néztem Luc-re, aki a fel-nem-tett kérdésemre azonnal válaszolt.
- Úgy érzi siettettem... Biztos abban, hogy otthon hagyott valamit - emelte az égre a szemét. Ezen akaratlan el kellett vigyorodnom, s láttam, ő is somolygott magában.
A konyhába érve azonnal feltünk az ételhalom, és amikor láttam, hogy drága nagymamám elkezdi gyömöszölni egy kosárba, leesett, hogy azt mind nekünk szánja.
- Egy kis útravaló... - mosolyodott el, s kétségbeesésem azonnal elszállt, látva, hogy mennyire odafigyel ránk és szerető gonddal ügyel a legapróbb részletekre is. - Nah jó... Amelie, hozd le a csomagod, addig megkérem a fiatalokat, segítsenek rakodni.
- Ez csak természetes Rose! - Ugrott azonnal Luc, s kivette a nagyi kezéből a súlyos csomagot. Tudtam, hogy lelkesedésébe az alapvető jómodoron kívül vegyül az a tudat, hogy a csomagban válogatott finomságok vannak. Nagymamám konyhatündér hírében állt, amiről a hozzánk ellátogatók meg is bizonyosodhadtak.
Mire leértem Luc a méregzöld Mitsubishi L200-as hátulját pakolta, míg Jill és Rose nagyi valamit sutyorogtak mellette. Ahogy észrevettek elhalgattak. Odaadtam a táskáimat, amit még Luc próbált benyomorgatni a többi 7-8 utazó mellé.
- Öhm... Jill, nem lesz ennyi cucc egy kicsit kevés? 
- Amy! Ne kezd te is, így is egy csomó mindent otthonhagytam... - mondta barátnőm, és tapintatosan elmentek előre, hogy el tudjunk búcsuzni a nagyival.
- Vigyázz magara kislányom - mondta nagymamám könnyfátyolos szemmel. - Tudom, hogy megígértem, hogy elengedlek a barátaiddal nyaralni ha meglesz az érettségi, de  akkor sem tatom jó ötletnek...
- Nagyi, kérlek! Watervale nincs több mint 4, maximum 5 óra! 200 mrföld... Nem leszünk a világ végén!
- Jó.. de nagyon vigyázzatok magatokra! És majd hívj fel! - Mondta egyre sírósabb hangon, és tudtam, hogy nem áll messze attól, hogy el is sírja magát. - Na menj már, a barátaid várnak!
- Szia Nagyi! - Súgtam bele göndör, barna hajába, és éreztem, hogy nekem is kaparja valami a torkom. Olyan volt ez az egyész, mint valami végzetes búcsú... Adtam neki pár búcsúpuszit, majd beültem a kocsiba. Láttam, ahogy Rose nagyi nagy kék szemei megtellnek könnyel, de ennek ellenére mosolyogva integet nekem a kapuból.
Miután elhagytuk Owosso utolsó házait is, felerősödött bennem a bűntudat. Hogy hagyhattam egyedül csupaszív, törékeny nagyimat magára?
- Ne aggódj miatta, tud magára vigyázni, és amúgy is... Anyuék átnéznek majd hozzá minden nap. - mondta nyugtatólag Jilian - Amúgy is, nyaralni megyünk! 2 hónap felügyelet és szabályok nélkül! Örülj már te is egy kicsit.
Jill őszinte vigyorára el kellett mosolyodnom. Annyira boldog, annyira lelkes. Viszamosolyogtam rá, majd kinéztem az ablakon, s néztem, ahogy az ismerős táj tovasuhan mellettünk.

7 Vélemény:

Mismouth 2009. május 24. 0:24  

Kicsit megkésve, de végre megszületett az első rövidke fejezet! A késés oka, hogy az eredetileg megírt fejezetet túl meredeknek találtam, és inkább átírtam. Rengeteg háttéranyagot gyűjtöttem. A helységnevek valóságosak, a megadott adatok szintén.
Ezt az első kis szösszenetet Spirit Bliss-nek ajánlom, kifejezésképp hálámat, és szeretetemet!
Kiváncsi vagyok a véleményetekre, hogy milyen lett a fejezet.

Pussz ^^

Truska 2009. május 24. 10:05  

Szia Mismouth!
Nagyon-nagyon jó lett! Tetszik! Jó az átvezetés az álomból. Felkeltette az érdeklődésemet:D
Amint időd engedi, írd meg a folytatást:D Már nagyon várom:D
Puszi, Truska

ivike 2009. május 24. 17:23  

jujj ez tiszta jó volt..:D Nem csalódtam benned.... várom a folytatást..
pusz. ivi

Spirit Bliss 2009. május 24. 19:03  

Nagyon-nagyon köszönöm, hogy nekem ajánlottad. :) Igazán megtisztelő. :)
Egyébként, az elején nagyon klassz volt, hogy először eszembe sem jutott, hogy ez csak egy álom. A bevezető után teljesen azt hittem, hogy a valóság, és tényleg átváltozott Amy. :) Ez valamiféle jósálom volt? Vagy csak egy sima álom, amibe én akarok belemagyarázni dolgokat a jövővel kapcsolatban? :D
Kíváncsi vagyok, hogy milyen is lesz ez az utazás. Biztosan nem lesz olyan zökkenőmentes, mint gondolják. :)

Névtelen 2009. május 27. 14:35  

Kedves Mismouth,

az elején azonnal eszembe jutottak az alkonyat kezdő képsorai... Mondhatnám, hogy másolod az eredeti történetet, de az nem lenne helyénvaló... Tetszik, mindenképp folytasd... Nem egyszerű egy meglévő történetet folytatni sem. A stílus amiben írtad pedig kifejezetten tetszik.

Üdv.

Willy

Mismouth 2009. május 27. 15:07  

:D köszönöm ^^ most, hogy így mondod tényleg, pedig ha úgy vesszük más részét 'másoltam' a történetnek, nem ezt. Igazából a film az egyáltalán nincsen benne az alapban, amivel dolgozom, mivel az is egy 'valami' ami a könyvből nőtte ki magát. :) Köszönöm a kommeneket, mindenkitől!

Dinnyä 2009. június 1. 9:32  

Bocs, kicsit késve olvastam, de apu 60. szülinapjára 2 meglepetésbulit is csinálunk...
A lényeg: Jó vagy! Először én is azt hittem, h egy vámpírral van dolgunk, úgyhogy kicsit meglepődtem, amikor egy nagymamáról lett szó hirtelen... :-)
Folytatást!!! :-D
Puszi

Megjegyzés küldése


Nehéz szülés volt... Jó, tudom, hogy csipkednem kellene magam, ha már egyszer ilyen rövideket írok...

Azért köszönöm a kitartást :)

Kellemes olvasgatást!



Mismouth